Koneistamo ja laitevalmistaja erinomaisella palvelulla ja korkealla laadulla: Asiakaskyselyn tuloksia

Olemme pitkän linjan koneistamo sekä sopimus- ja laitevalmistaja, jolle asiakaspalautteen säännöllinen kerääminen on tärkeää.

Vain palautteen kautta voimme ylläpitää korkeaa laatua ja kehittää ratkaisuja, jotka vastaavat asiakkaidemme tarpeisiin jatkossakin.

Viimeisin asiakaskyselymme toteutettiin alkuvuonna 2024 ulkopuolisen tahon toimesta palveluitamme ostaneille asiakkaille.

Korkea tyytyväisyys koneistamon ja muiden palveluiden kokonaisuuteen

Aiempien vuosien mukaisesti saimme erityistä kiitosta asiakaspalvelusta, tuotelaadusta ja ratkaisukeskeisestä ammattitaidostamme. Kiitos asiakkaamme, teemme jatkuvasti töitä, jotta voimme ylläpitää korkeaa tasoamme!

Kysymykseen “Millaiseksi arvioit yhteistoimintasi Saloteamin kanssa kokonaisuudessaan” saimme vastaukset asteikolla 1–5:

  • Arvosanan 5 antoi 56,1 % vastaajista.
  • Arvosanan 4 antoi 42,4 % vastaajista.

Palveluhalukkuus erottuu edukseen – “Joustava, asiantunteva ja laadukas”

Laadukkaat toimitukset alkavat yhteydenotosta, ja haluamme olla siitä hetkestä lähtien luottamuksen arvoinen alihankintakumppani.

Olikin hienoa huomata, että panostuksemme asiakaspalveluun kerää vuosi toisensa jälkeen hyvää palautetta.

Vastauksia kysymykseen, ”mihin asiakkaamme ovat erityisen tyytyväisiä”:

“Rehellisyyteen, hinta/laatusuhteen, asiakaspalveluun.”

“Asiakaspalvelu, vastausnopeus, toimitusajat”

“Yhteistyöhön, toimitusvarmuus, dokumentaatio ja ideointi.”

“Hyvä keskusteluyhteys”

“Joustavaa ja mutkatonta yhteistyötä”

“Todella hyvää ja nopeaa palvelua olemme saaneet!”

(Olen tyytyväinen) “Tuotteiden laatuun ja asioinnin helppouteen”

“Asiakaspalvelu on erinomainen. Kuuntelevat asiakkaan tarpeet. Reklamaatiot toimii moitteetta ja tunnistavat erityisen hyvin omat virheet ja ovat valmiit paikkaamaan ne (tämä on erityisen hyvä ominaisuus).”

Poimintoja vastauksista (keskiarvo, asteikko 0–10)

  • Palveluasenne on erinomainen 9
  • Yhteyshenkilöt ovat hyvin tavoitettavissa 9
  • Asiakaspalvelu on nopeaa 8,7
  • Asiakkaan tilanne ja tarpeet selvitetään hyvin 8,8
  • Saloteamin asiakaslupaukset täytetään 8,5
  • Asiakaspalautteet käsitellään ripeästi ja asiantuntevasti 8,3
  • Ratkaisuvaihtoehtoja tarjotaan aktiivisesti 7,8

Ratkaisukeskeinen työskentely tuottaa korkeaa lisäarvoa

Koneistamomme on erikoistunut vaativien osien koneistamiseen, samoin kuin tuotannon apulaitteiden ja sopimusvalmistuksen palvelut ovat suunnattuja korkean teknologian yritysten tarpeisiin.

Jotta laadukas työnjälki on mahdollista, se vaatii ratkaisukeskeistä otetta ja asiakkaan tarpeiden kartoittamista.

Vastauksia kysymykseen, “mihin olet erityisen tyytyväinen”:

“Saloteam on tarjonnut useita vaihtoehtoja ja erilaisia ratkaisuja selvittää meidän tarve/ongelma. Meidän on tarvinnut vain kertoa Saloteamille ongelma, ja heiltä tulee eri ratkaisuvaihtoehtoja niiden selvittämiseen.”

“Erittäin ammattitaitoista ja haluavat todella auttaa asiakasta saamaan tarvittavan esim. työkalun”

“Ammattimainen ja luotettava toimija”

“Asiallinen yritys, joka tekee tarkkoja koneistuksia”

“Nopea ja toimiva suunnittelu. Laitekokonaisuuden toiminta viety mallikkaasti maaliin.”

“Erilaisten ratkaisuvaihtoehtojen hakeminen yhdessä asiakkaan kanssa on laajaa ja halu auttaa asiakasta löytämään ratkaisu on kiitettävällä tasolla.”

Laadunvalvonta on meille olennainen osa jokaista toimitusta, ja siksi oli hienoa, että asiakkaamme arvottivat laatumme korkealle.

Laatu – poimintoja vastauksista (keskiarvo, asteikko 1-10)

  • Tuotteiden ulkoasu on viimeistelty 8,7 
  • Tuotteet ovat mittatarkkoja ja virheettömiä (koneistusosat) 8,8
  • Tuotteet ovat kestäviä keskiarvo 8,8
  • Suunnittelu tuottaa tarkoituksenmukaisia ratkaisuja 8,8
  • Dokumentaatio on laadukasta 8,2

Lue myös referenssi: “Saamme tarpeisiimme räätälöidyt koneistusosat ensiluokkaisina ja kustannustehokkaasti”

Tartumme myös kehityskohteisiin

Kokonaisuutena saimme kiittävää palautetta, mutta asiakaskyselyn tarkoitus on myös löytää asioita, joissa voimme hioa toimintaamme.

Varsinaisen negatiivista palautetta emme saaneet, mutta esimerkiksi toimitusajat ja laitetoimitusten dokumentaatio nousivat esille kehityskohteina.

Ymmärrämme, että toimitusaikojen osalta asiakkaamme toiveet ovat korkealla, ja teemme kaikkemme, jotta voimme ne toteuttaa.

Usein toimitusaikaan vaikuttaa esimerkiksi tilauksen kiireellisyys, käytettävissä oleva kapasiteettimme, materiaalien tarve ja tilausjonot. Toisinaan voi harmittavasti käydä niin, että tarjouspyyntö tai tilaus saapuu juuri ruuhkahuippuna, jolloin toimitusaikakin voi venyä. Tällöinkin lupaamme vain sen, minkä voimme toimittaa.

Annamme aina realistisen arvion toimitusajasta, joka pitää.

Kehitämme toimitusprosessejamme aktiivisesti. Teemme tarpeen mukaan investointeja laitekantaamme, huolehdimme materiaalien tehokkaasta varastoinnista ja keskitymme henkilöstömme määrän sekä osaamisen kehittämiseen.

Dokumentaation osalta moni asia on sovittavissa, ja voimme toteuttaa dokumentaatiota hyvinkin joustavasti asiakastarpeiden pohjalta. Jatkossa olemme entistä tarkempia siinä, että sovimme jo tarjous- ja tilausvaiheessa dokumentaatioon liittyvät seikat asiakkaan kanssa. Tämä varmistaa sen, että dokumentaation tarpeet täyttyvät laadullisesti ja määrällisesti.

Kommentteja asiakaskyselystämme:

“Nopeat tilausvahvistukset plussaa, toimitusaikojen viivästyksestä ilmoitetaan. Kommunikaatio toimii hyvin. Tuotteet ovat laadukkaita, jos reklamoitavaa, osa korjataan nopeasti.”

“Palvelu on asiantuntevaa ja tuotteet laadukkaita. Mahdolliset ongelmat on saatu aina ratkaistua ja olette myös oma-aloitteisesti etsineet niihin ratkaisuja.”

“Toimituksista pidetään hyvin ajan tasalla, jos muutoksia ilmaantuu niistä saa tietoa ajoissa. Myös luvatut toimitusajat pitävät hyvin paikkansa. Kokonaisuus todella hyvä.”

Oletko kiinnostunut koneistamomme palveluista tai muista ratkaisuistamme? Ota yhteyttä ja keskustellaan tarpeistasi. Voit lukea lisää asiakkaidemme kokemuksia täältä.

Tilaa uutiskirje, ja saat uudet artikkelit ja uutiset sähköpostiisi!